Op de trein stappen in Deurne is straks voor iedereen mogelijk

Dat vele Nederlanders klachten hebben over de NS is bekend.
De regering streeft ernaar om in 2030 het openbaar vervoer volledig toegankelijk te maken.
Voor o.a. rolstoel gebonden mensen zijn vertragingen van de trein ondergeschikt.

Sinds het verdwijnen van de hellingbrug kunnen zij niet meer op de trein stappen in Deurne. Zij zijn verplicht om eerst per taxi naar Helmond te gaan en van daar uit met de trein naar verdere bestemmingen te reizen.
Aangezien Deurne sinds enige tijd ook een Intercity station is, is het vreemd dat de benodigde voorzieningen niet in Deurne aanwezig zijn.
Want om iemand met een mobiliteitsbeperking in de trein te helpen duurt ongeveer 2 minuten.

Zoals je hebt gelezen in de laatste Vuist en op de website komt de rolbrug op station Deurne per 1-01-2015 weer terug! (U kunt het betreffende artikel hier terugvinden.)

Hoe moet ik mijn reis regelen?

Dat is heel eenvoudig, er zijn 2 manieren om uw reis te regelen; ten 1ste kunt u bellen en ten 2de kan het ook via internet. U moet min. 3 uur voor vertrek uw reis bespreken bij het assistentie bureau. 15 minuten voordat uw trein vertrekt op het station moet u aanwezig zijn. Dit geldt zowel voor de heen- en terugreis.

Hebt u problemen om uw treinreis te reserveren dan kunt u rustig contact zoeken met Roger Derkx, als u dan in Deurne woont komt hij bij u thuis helpen om uw treinreis te bespreken.

Zo vraagt u hulp aan

  • U belt NS Servicecentrale, telefoon 030-2357822, en meld de datum van uw voorgenomen reis, de tijd en het vertrek- en eindstation.
  • U hoort hier op welke plek onze reisassistent u zult ontmoeten.
  • Meldt u uw reis op tijd aan, alleen dan kunnen wij hulp verlenen.
  • U moet uw reis minstens drie uur van tevoren bij de NS Servicecentrale aanvragen.
  • Let op: wilt u een treinreis maken na 22.30 uur dezelfde dag of vóór 9.00 uur de volgende dag, dan dient u zich voor 19.30 uur aan te melden.

De bereikbaarheid van de NS Servicecentrale

Hele week 24 uur per dag bereikbaar via telefoon 030-2357822.

Bent u slechthorend of doof, dan kunt u faxen naar 030- 2353935.
Uw aanvraag wordt via de fax bevestigd. Of u kunt ook via Online Assistentie Aanvraag uw assistentie regelen.

Moet u onverhoopt uw reis annuleren of zijn er problemen onderweg?

Dan kunt u bellen met: 030-2357823 (24 uur per dag bereikbaar alle dagen van de week).

Belangrijke adressen als u naar het buitenland gaat met de trein

NS Bureau OV-Begeleiderskaarten

  • Telefoon 030 – 235 46 61
  • Bereikbaar: alle werkdagen van 9.00 tot 12.00

NS Klantenservice

Voor opmerkingen, suggesties, klachten en het aanvragen van folders:

  • Telefoon 0900 – 202 11 63 (€ 0,10 per minuut)
  • Bereikbaar: maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en
    op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur

NS op internet

www.ns.nl voor alle actuele reisinformatie.

NS Hispeed

Voor boekingen en actuele reisinformatie van internationale reizen gaat u naar
www.nshispeed.nl of u belt met 0900 – 9296 (€ 0,35 per minuut)