BVG Mail – wel ontvangen maar niet verzenden

U kunt geen E-mails meer versturen maar wel ontvangen?

Indien u problemen heeft met het versturen van E-mails maar u kunt wel normaal E-mails ontvangen dan is vermoedelijk de oorzaak dat de uitgaande email poort 25 is geblokkeerd door uw Internet provider.
(met sommige mail programma’s kunt u ook geen mails ontvangen als de uitgaande mail poort is geblokkeerd)
Als poort 25 is geblokkeerd is het technisch gezien onmogelijk om mails te versturen via onze mail servers!

Enkele providers waarvan bekend is dat zei poort 25 blokkeren zijn onder andere:
– Adsl-Direct
– Tiscali
– Orange
– @home
– ziggo
– Casema
– Versatel
– Planet
– HetNet
– Caiway
– Hccnet
– Telfort
– KPN – Internet bellen plus
– Wanadoo
– Tele2
– Onsbrabantnet

Staat uw provider hier niet bij wil dit niet zeggen dat deze wel toestaat om te mailen via externe mail servers, er komen dagelijks nieuwe providers bij welke niet vermeld staan in dit lijstje!

Om het probleem op te lossen zodat u toch kunt mailen dient u de volgende stappen te ondernemen:

U wijzigt in uw e-mail programma de uitgaande (smtp) mailserver in de smtp server van uw Internet Service Provider.
belangrijk:: u dient tevens ook de verificatie/authentificatie voor de uitgaande smtp server van dit specifieke mail account UIT te zetten.

Welke smtp server dit exact is kunt u opvragen bij uw Internet Provider, dit verschilt per Internet Provider.

Houd er svp rekening mee dat u enkel de uitgaande mailserver aanpast maar dat u de inkomende mailserver, gebruikersnaam en wachtwoord niet wijzigt, deze zijn namelijk ongewijzigd gebleven en zijn nodig voor het ophalen van de mail.