Verrijdbare loopbrug komt terug

oftewel yes we did it!

Inderdaad yes we did it.

Sinds oktober 2004 had station Deurne geen verrijdbare loopbrug meer.
Daarbij is station Deurne sinds augustus 2009 een intercitystation.
Een intercitystation en er is geen verrijdbare loopbrug, dat kan toch niet waar zijn.
Ja, het was waar en BVG Peelland heeft er heel erg veel voor moeten doen om die verrijdbare loopbrug terug te krijgen.
En zoals de titel al voor zich spreekt: Hij komt terug.

Per 01-01-2015 komt de assistentieverlening terug volgens raadsinformatiebrief ( RIB HV 1418) van de gemeente Deurne.
Omdat in alle correspondentie aangaande die bewuste raadsinformatiebrief het woord rolbrug niet werd vernoemd is onze secretaris eens rond gaan bellen.
Je kon nu spreken van het kastje naar de muur gestuurd worden, want niemand wist een duidelijk antwoord te geven op haar simpele vraag. Komt die brug terug?

Assistentieverlening wil zeggen dat je bv iemand met een visuele beperking helpt instappen, maar iemand in een rolstoel de trein mee inhelpen, daarvoor heb je die rolbrug nodig maar nergens werd dat woord gebruikt.

Op donderdag 4 september 2014 kwam de bevestigende mail via de gemeente bij ons binnen.

Rest ons dus om iedereen die op maar enige manier mee actie gevoerd heeft hiervoor te bedanken.
En met actievoeren dan denken wij aan de actiedag in Utrecht samen met Makkers Unlimited, gestrand in Deurne ( Henk Driessen in het zwembadje brrr ), ook weer samen met de Makkers Unlimited.

Dan nog de e-mails hierover naar de NS, gemeente Deurne, Provinciale Staten, Vincent Snels projectleider van de Spoorzone, de gesprekken met voormalig wethouder Jasper Ragetlie.

Alles bij elkaar is het resultaat dat we resultaat hebben, hij komt terug.

Hoera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En vanaf 01-01-2015 is wat BVG Peelland betreft station Deurne echt een mobiliteitsknooppunt .

Iedereen telt en doet nu mee!

rolbrug